petersantiago2019.reismee.nl

Aanleiding Pelgrimstocht Santiago de Compostela

Al heel lang stond deze wandeltocht op mijn verlanglijstje. Vorig jaar in augustus, op een terras in Balk, heb ik Marian deelgenoot gemaakt van mijn plan om in 2019 naar Santiago te willen lopen. Zij steunde mijn plan en zo ben ik sinds die tijd bezig met de voorbereiding:

  • Welke route wil ik volgen, welke route-informatie heb ik nodig
  • Wat neem ik mee
  • Hoe organiseer ik dat in mijn eentje
  • Wanneer start ik met de trainingen

Dat is allemaal gelukt, en van 14-16 februari heb ik het eerste deel afgelegd, van Sint Jacobiparochie naar Schagen. Totaal plm 100 km. Ernorm getroffen met het weer, jammer was dat de kerk (startpunt) gesloten was. Daarom eerste stempel gehaald mij de plaatselijke Snackbar.

Wel steeds doorgegaan met de trainingen, rondom Warmenhuizen. Onderbroken door een wintersportvakantie in Ortisei, 3e week maart. Jammergenoeg ben ik daar gevallen, met een pijnlijke schouder als resultaat. Wel heb ik daar nog een paar flinke wandelingen kunnen maken.

Ondertussen wel weer gewandeld met bepakking, dat ging weer goed. Al met al in het laatste halfjaar meer dan 1500 km gewandeld, met en zonder rugzak. Wel werd de rugzak steeds zwaarder, tot plm. 10 kg. Na regelmatig de rugzak te hebben in-en uitgepakt ga ik met plm 7 kg van huis.

Afgelopen week nog het stempel gehaald bij de kerk Jacobus de Meerdere in Tuitjenhorn.

Het besluit is gevallen, op maandag 8 april ga ik van start !


Reacties

Reacties

Lia

Fijn dat de datum bekend is en je daad werkelijk kan gaan. We horen natuurlijk graag van je. Groetjes Lia en Jan

Linda

Hoi Peter, heel veel plezier en succes gewenst! De groetjes van heel team Kompas Outdoor World!

Lisette Blankendaal

Geweldig dat je begint aan deze mooie reis. Ik kom je maandag 8 april zeker uitzwaaien. Groeten, Lisette

Conny

Succes hoor

Charon en Esther

Heel veel succes Peter en Marjan en veel plezier

Karin Hofman

Hoi Peter, leuk dat je te volgen bent via de website die ik zag via Nova. Een hele onderneming! Mooi dat je voornemen werkelijkheid wordt! Zet 'm op!

Rita lindeboom

Dag Peter, hopelijk is je voet voldoende genezen en kan je vandaag op stap naar Menen! We duimen voor je .
Johan en Rita

Truus Noordeloos

Prachtig om je te volgen Peter en veel succes voor de komende vele kilometers en hopelijk met minder regen onderweg we denken aan je.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!