petersantiago2019.reismee.nl

Warmenhuizen - Santiago de Compostele. Deel 8. Van Sainte Foy La Grande naar Gaillieres

Dag 76. 22 juni. Van Sainte Foy La Grande - Saint Ferme. 32 km. 470 hoogtemeters

Geen WiFi en ook geen 3-4 G. Vandaag geen verhaal, volgt later.

Ahh, het is inmiddels zondagmorgen rond half negen. En...... ineens heb ik 3G !Dus nu kan het verhaal van dag 76 op de site !

Niet zo’n beste nacht gehad. Lawaai in de kamer boven mij, lawaai buiten. Toevallig hoor ik dat er een muziekfestival is. En dan ook nog een mug op de kamer die zich niet liet vangen.....ontbijt op de kamer want ik wil vanwege de verwachte warmte vroeg op pad. Zo loop ik om 7.15 u het stadje uit. Het is behoorlijk mistig het eerste uur, dus oppassen met het verkeer. Gelukkig is het zaterdag, dan is het rustiger op de weg. Als het zonnetje er eenmaal is wordt het al snel warm. Koffie is er pas na 22 km in Pellegrue, maar..... ik heb mijn pauze al gehad bij een boer op het erf, in de schaduw, tegen een schuur aan.

Vandaag toch weer een flink aantal hoogtemeters, steile klimmetjes tussen de wijngaarden door. Verhard en onverhard, met schaduw en in de volle zon. Vandaag heb ik 1 liter water extra mee, is natuurlijk ook weer 1 kilo, maar nodig is het zeker. De route is weer prima aangegeven. Ik ontmoet vandaag een Belg uit Namur. Hij wandelt vanaf Lille, gaat naar Santiago en dan weer wandelend naar Namur. Zo kan het ook, maar ik niet....Ook de Fransen met het karretje kom ik weer tegen, dat komt wel door mijn rustdag.

De kerk/abdij in Saint Ferme is zeker een bezoekje waard. Een bijzondere kerk en de abdij zit er aan vast.. De kerk is open maar de abdij is helaasgesloten. Ik word vandaag opgehaald door de B&B eigenaar waar ik slaap. Na mijn belletje is hij al snel bij de kerk, het was maar een paar kilometer naar Monsegur, maar wandelend, en na 32 km, net te ver.

Het is een prachtige B&B , zeg maar een buitenplaats. Is eigenlijk te groot om in je eentje te runnen. Hij (nu 73 jaar) heeft het 27 jaar geleden gekocht om er een B&B van te maken. Hij ontvangt nu alleen nog af en toe pelgrims en kan bagagevervoer regelen. Hij werkte als geoloog bij een Franse oliemaatschappij, vooral in Frankrijk maar ook in Amerika. Daar heb ik dan weer geluk mee want hij spreekt goed Engels . Hij moest al op zijn 50 e stoppen met een heel mooie uitkering. Zijn vrouw is 10 jaar geleden overleden, zij hebben 2 geadopteerde kinderen uit Frankrijk . We hebben lekker in de tuin gezeten, hier is ook nog een prachtig zwembad ! Nog even door de tuin gewandeld, 2000 m2. Die kan hij in zijn eentje niet helemaal bijhouden.... De open haard brandt al om straks het vlees te grillen. Het diner is ook weer geweldig. Vooraf eenmeloen met port(!) , pasta en gegrilde biefstuk, kaas/salade en ijsje toe. En vooral: een fijn gesprek.

Als je een chambre d’hotes / B&B wilt beginnen is dit een prachtige plek, een heel mooi huis, maar...... waar wel iets aan moet gebeuren. Kijk maar eens op www.charme-traditionele.com

Morgen komt hij mij weer ophalen in La Reole en slaap ik hier weer ! Kijk er al weer naar uit.

Dag 77. 23 juni. Saint Ferme - Le Reole. 20 km. 300 hoogtemeters

Om 8.15 u gestart in Saint Ferme nadat de B&B-eigenaar mij heeft weggebracht. Het is een beetje bewolkt en een windje, dat blijft zo de hele morgen, dus heerlijk wandelweer EN weinig in de rugzak. Bij 100% over rustige weggetjes, dan kan ik lekker midden op straat lopen. Ik loop door een paar gehuchtjes waar niets te krijgen valt. Dus koffie ? Dat wordt op de eindbestemming La Reole.

Onderweg weer heel veel wijnvelden, en eerdaags kan de gerst en tarwe geoogst worden, ziet namelijk al aardig bruin. La Reole is een leuk plaatsje waar van alles te krijgen is, behalve op zondag..... Het plaatsje ligt aan de rivier La Garonne en heeft een mooie kerk met abdij. De kerk heeft een prachtig wit orgel. Vanmorgen is de dienst net afgelopen en moet dus even wachten voordat ik naar binnen kan. Loop dan eerst maar rond de kerk en de abdij. Kijk vanaf dit punt over de Garonne naar beneden waar op een grote parkeerplaats een klassiekershow plaatsvindt. Deze bezoek ik natuurlijk ook nog even. De B&B-eigenaar haalt mij weer op. Vanavond weer heerlijk gegeten ! Nu lekker slapen. En morgen weer verder, dan weer met een volle rugzak (en extra water want het wordt weer heel warm)

Dag 78. 24 juni. La Reole - Auros. 21 km. 200 hoogtemeters

Vanmorgen weer weggebracht naar La Reole. Ik start bij de rivier La Garonne en al na een paar honderd meter kom ik op een pad wat je echt geen pad kunt noemen. Ik heb het over plm. 1 km geprobeerd. Ben een paar keer gevallen en blijf overal aan hangen...., schrapen over mijn onderbenen. Uiteindelijk ben ik bij een boer over zijn land gelopen en via zijn erf kom ik weer op de weg. Ik ga wel zien waar ik weer in de route kom. Dit is geen reclame voor de Camino ! Natuurlijk kom ik wel weer in de route....... Ga nog door een paar gehuchten en verder is de route vandaag aardig wat onverhard met hier en daar zompige paden. Gelukkig is het al een paar dagen droog weer.

Na 21 km kom ik om 13 u aan in Auros. De B&B ligt aan de route. De eigenaar is er niet, maar wel een schilder en die zegt dat de B&B ‘closed’ isen de deur gaat dicht. Daar sta je dan met je goeie gedrag. Er is een restaurant in de buurt en die is open. Dus eerst maar iets eten, dat kan immers alleen tussen 12-14 uur, dat gaat net ... Na het eten weer terug naar de B&B, daar is gelukkig nu wel iemand aanwezig en zit ik snel op mijn kamer. Lekker even douchen, wasje gedaan en daarna nog lekker in de tuin gezeten met de B&B-mensen. Zij komen uit Amerika en gaan daar morgen voor een tijdje naar toe, ik heb dus geluk dat ik er vandaag nog kan slapen.

Bellen met Marian gaat niet, KPN ligt er uit. Maar.... via whatsapp lukt het uiteindelijk toch nog. Welterusten.

Dag 79. 25 juni. Auros - Bazas. 25 km, 300 hoogtemeters

Vanmorgen zijn ze eerst in de weer met de kleinste van het stel, die is 3 jaar, met heel veel energie. En..... geen stokbrood deze keer, maar pannenkoeken met noten, rozijnen en jam. Dat vult tenminste. En ook nog yoghurt en fruit. Dus..... een prima ontbijt. Nog even een foto van het gezin gemaakt dat vandaag naar de States vertrekt en dan ga ik om 8.30 u lopen. Het eerste stuk ga ik langs zogenaamde ‘duivengangen’, daar worden de duiven ingelokt door lokduiven. Dit gebeurt alleen in het jachtseizoen oktober-november. Het ziet er heel apart uit. Dan kom ik bij een groot meer waar ik een stuk langs loop. Ook zie ik nog heel mooie, aparte paddenstoelen. Eigenlijk vandaag ook weer behoorlijk wat asfalt. In Bazas kom ik aan op het centrale plein, daar is ook het meeste te zien, zo ook de horeca. En natuurlijk de mooie kathedraal, die ik maar meteen ga bezoeken. Ik steek weer een kaarsje op, maar die zijn wel duur..... € 2, normaal € 0,50. Dat is nogal een verschil. Maar natuurlijk steek ik er eentje op voor allen die het nodig hebben. In het restaurant een tussendemiddagje besteld. Ik heb onderweg een praatje gemaakt met een wandelaar (local). Hij vertelt dat je in Bazas een steak MOET eten. Dat heb ik gedaan. Ik krijg er ook nog een stempel van de kathedraal. Is wel weer heel toevallig. De B&B is deze keer een deftig hotel, eigenlijk niet voor pelgrims. Maar ze hanteren wel een pelgrimsprijs. Alle overnachtingsadressen in Bazas waren of gesloten of vol. Zelfs de pelgrimsherberg is vol.

Het weer is vanmorgen bewolkt, dus eigenlijk prima wandelweer. En dat is fijn, want er was heel warm weer voorspeld. Ik denk dat het zo rond 20 Gr is vanmorgen. Vanaf het middaguur komt de zon goed door en dan gaat de temperatuur in rap tempo omhoog. Vanmiddag ga ik terug naar het stadje. Maar buiten het centrumplein is er weinig te zien. Toch nog weer 4-5 km gelopen zonder rugzak. Ik zie ook nog een sequoia boom die 250 jaar oud is en een omvang van 8 1/2 meter. Staat op het terrein van het hotel. De boom ken ik nog toen ikin Amerika was in het Sequoia NP. Tsja in Amerika is alles groot.... als je naast die boom staat is dat heel indrukwekkend.

Morgen een vrij korte dag naar Captieux. Wordt weer heel warm, op tijd vertrekken.

Dag 80. 26 juni. Bazas - Captieux. 18,5 km. 90 hoogtemeters

Om 5.45 uur uit bed want ik wil vroeg vertrekken, al voor 7 uur zit ik aan het ontbijt. Daar heb ik zeker de tijd voor genomen want dat was weer prima. Bij het betalen moet ik nog wel even wachten want het biertje van gisteravond op het terras is niet berekend. En ja hoor ook nu is St Jacob mij goed gezind, ik hoef het biertje niet te betalen... Om 8.10 uur de rugzak op en aan de loop. Ik zit niet ver van de route, plm. 500 m. Al snel loop ik op een prachtig nieuw pad over een ouden trambaan. Deze is helemaal nieuw aangelegd als fietspad. ik loop er praktisch de hele ochtend op, en kom amper fietsers of wandelaars tegen. Ze waren hier en daar nog druk bezig, zo nieuw is het pad. Ik loop op deze hete dag redelijk koel onder de bomen. Wel weinig hoogtemeters op zo'n trambaan. al met al een prima wandeling met deze warmte. Zo rond 12 u kom ik aan in mijn slaaponderkomen. Gelukkig zijn ze open en kan ik mijn rugzak kwijt. Schoon is het nou bepaald niet. Er is een (kunst) bloemstuk aanwezig dat er al jaren staat, vol stof. Grote slierten webben in de kamer. Dus vandaag niet zo nauw kijken. Ik heb buiten heerlijk nog iets kunnen eten, wel uit de zon. Het is inmiddels 36 gr. Dus vanmiddag niet veel doen. Morgen plm 30 km en het wordt nog warmer dan vandaag. Vroeg op en een dagje afzien.

Dag 81. 27 juni. Captieux - Retjons. 29 km. 80 hoogtemeters.

Om 5.45 u opgestaan, kijk naar buiten en.... de temperatuur is 21 Gr. en een beetje bewolkt. Een uurtje later zit ik aan het ontbijt, dat kan eigenlijk pas vanaf 7 u, maar ik steel er een kwartiertje af. Het ontbijt stelt deze keer weer niet veel voor. Zes stukjes geroosterd stokbrood, jam, klein croissantje, glaasje jus en een kannetje melk voor in de thee. De eigenaar heeft het heel druk met planten water geven aan de voorkant. Hij zou eigenlijk ook zo veel tijd moeten steken in het schoonmaken van de kamers. Als je dat van te voren weet dat er zoveel stof en spinnenwebben zijn ga je er niet heen..... Maar ja dat hoort ook bij pelgrimeren, toch ?

Rond 7.45 u vertrek ik en loop, net als gisteren, weer een aantal uren over de tram-treinbaan. Dat raak ik dan wel een beetje zat, en..... daardoor ook weinig hoogtemeters. De eerste uren is er nog wat bewolking en een windje uit zee.Grote akkers worden beregend. Zelf heb ik ook veel water mee, de temperatuur loopt namelijk al snel op.Ik ga vandaag 2 x over een snelweg, dat is dan weer goed voor de hoogtemeters, ha, ha. Net over de snelweg zie ik een bijzondere, aangereden salamander. Oh ja eerder op de dag heb ik nog een hertje met 2 jongen gezien, ook weer leuk. Vervelend is dat ze niet blijven staan. Ja alleen als ze platgereden zijn, ha, ha. Ik loop vandaag ook nog door een zandgebiedLa Petit Bertera. Dat was zwaar door het losse zand en geen beschutting tegen de zon, die inmiddels volop is gaan schijnen.

Het eerste beetje plaatsje is na 21 km Bourriot. Daar bij de gemeentewerkplaats iets uit de rugzak gegeten en ook weer water bijgevuld. Je zult het altijd zien, na amper 500 m kom ik een bar/restaurant tegen waar ik iets had kunnen eten.....Er stond jammergenoeg niets over in het routeboekje. Dan nu maar een kop koffie bestellen. Het kerkje van Bourriot is klein maar fijn, mooi dus. Vanaf dit plaatsje nog ruim 7 km over de D224. Ik loop nu uit de route om bij de Hostellerie te komen. Morgen weer terug naar de route.

Om 14 u kom ik aan bij de Hostellerie . Pfff de boel is nog op slot. Na een telefoontje beloven ze om 15.30 u te komen (normaal pas om 17u) . Het is duidelijk nog geen vakantietijd in Frankrijk. Het is echt warm, maar ik heb lekker in de schaduw gezeten, nog een stoel er bij getrokken en een siësta gehouden op het terras. De temperatuur loopt tegen de avond op naar 38-39 Gr. Dus doe ik maar rustig aan vanavond. Ik kan hier gelukkig wel iets eten, want deze Hostellerie staat op een eenzame plek. Morgen kan ik om 7 u eten, dan wordt het weer warm. Maar..... wel iets minder km. Tot morgen !

Dag 82. 28 juni. Retjons - Gaillieres. 29 km + 4 km verkeerd gelopen. Totaal dus 33 km. 50 hoogtemeters.

Na een goede nacht en een typisch frans ontbijt om 7.45 u gestart. Eerst weer naar de route lopen, plm. 4 km. De temperatuur is prima, plm. 20 gr. Geen zon en een beetje bewolkt. Bijna geen hoogteverschillen. Maar... voor Roquefort gaat het mis met de route. De GPS en pijlen lopen uit elkaar. Meestal volg ik de pijlen, maar ik vind het momenteel wat slechter aangegeven. Dus volg ik de GPS. Ik zie al een poosje helemaal geen pijlen meer, maar Roquefort moet toch dicht bij zijn. Maar.... ik loop vast op een boerenerf en wat later op een rivier. Dus uiteindelijk een heel eind teruglopen, neem dan een pad naar Roquefort en kom daar de pijlen weer tegen. Dat heeft mij wel bijna een uur extra gekost. Jammer, zeker omdat de temperatuur al weer oploopt. Uiteindelijk in Roquefort nog wat inkopen gedaan. In het plaatsje zelf is niet zoveel te zien. Bostens is een heel klein gehucht met een kerk waarin een pelgrimskamer is gevestigd waar je koffie, thee kunt krijgen EN weer een stempel. Ook weer bijzonder. Dan is het nog 3 km naar Gallieres, waar ik niet direct mijn overnachtingsplek kan vinden. Maar even bellen met de madame. Zij haalt mij op bij de kerk en ben er zo rond 14.45 u, na 33 km. Toch nog weer een hele dag. Het is een onderkomen met pelgrimsgewoontes: schoenen direct uit, rugzak ik een kast, spullen die je nodig hebt in een kistje doen en meenemen naar je slaapplek. Dat weet ik dan ook weer. Er zijn nog 2 pelgrims, 1 uit Nederland en 1 uit België. Ook weer gezellig.

De week is weer voorbij, dus de mail gaat er weer uit. Oh ja, je krijg elke keer 2 mailtjes, eentje over de verhalen en een aparte voor de foto's.

Reacties

Reacties

Lia Mosch

Peter, wat een prachtige verhalen en mooie foto's.
Heel veel succes in de Pyreneeën.

Marja Schenk

Peter, wat heb je weer een mooie reisverhalen. Wat heb je al een stuk gelopen zeg, ik vind het bewonderenswaardig. Had al een paar dagen niet meer gelezen, was 5 dagen op vakantie naar Nijmegen toe (geen vierdaagse lopen hoor ! ), daar veel gefietst en op tijd weer naar West-Friesland, waar het gelukkig koeler is.
Ik hoop dat je niet teveel last van de warmte hebt, want als ik de weerberichten zie, denk ik, mijn hemel, wat een hitte, mooi dat je steeds vroeg op kunt staan.
Succes maar weer verder.

Peter Robert

Hier een klein berichtje van Peter

Ik ben heel blij met die reacties ze doen mij veel goed. Dus hou nog even vol. Want af en toe zit je er een beetje doorheen. En dan helpen die berichten. Dank jullie allemaal. Bueen camino

Peter Robert de pelgrim.

Sil Groenveld

Peter wat schrijf je weer een prachtige verhalen. Hierdoor lijkt het alsof ik met je mee wandelt. Houdt het hoofd koel en doe voorzichtig. Succes verder.
Groetjes van Nico en Sil

Piet en Nel

Je schiet al lekker op Peter, je bent al over de helft. Hier gaat alles zijn gangetje, wij krijgen morgen tropische temperaturen, dus wellicht naar het strand. Geniet van alles wat je tegenkomt, veel succes en plezier

Ingrid Mekenkamp

Wat bijzonder om zo op afstand met je mee te reizen. Succes in die warme dagen. Houd vol.

Nel Kramer

Peter wat zal het stil zijn als je terug bent. Kan ik niet meer genieten van je prachtige verhalen en foto's. Een fijn vooruitzicht als straks de Mariannes komen. Groet vanuit Schagen.

Adri en Ali

Hoi Peter, we kunnen begrijpen dat je er af en toe door heen zit. Wij zijn 5 dagen naar Boedapest geweest en daar was het ook zo warm. Gelukkig hadden wij vaak de koelte van de metro, anders hadden we het zeker niet volgehouden om door de stad te slenteren. Dat jij het zo goed vol houdt is zeker een pluim waard. Adri is al een paar weken op achter met het lezen van de verslagen, die staat elke dag op de steiger om de opbouw van het huis te verven. Maar ook hier was het af en toe zo warm, dat er niet geschilderd kon worden, dus had hij ook een rustdag. De berichten over de warmte in Frankrijk zien we op het nieuws. 41 graden, pff, ik moet er niet aan denken om dan de straat op te gaan. Dus Peter, denk om je gezondheid hè, het kan ook te gek!
Groetjes van ons en hou je taai!

Magda

Hoi,Peter,bedankt weer voor je mooie verhalen en foto’s, succes verder, is wel extra zwaar met die hitte...? veel blijven drinken, en hou je taai, weer een groet uit Warmenhuizen, Magda?

Jan Hputenbos

Nog maar even naar St. Jean Pied de Port, Een paar dagen rustig aan tijdens de hittegolf ? Je hebt tijd zat Nog steeds groetjes uit Noorwegen

Agaath

Hoi Peter
Weer mooie verhalen,ja het is nu echt zomer hier ook.Succes zonnige groetjes uit Alkmaar

Thea Keijzer

Fantastische verhalen , daar geniet ik iedere keer van. Sterkte toegewenst met die enorme warmte!

Bea Kater

Hallo Peter, wat mooi om je verhalen te lezen, ontzettend knap hoor en wat zie je veel van het land zo, steeds weer andere mensen en omgeving, hou vol, ondanks dat je er af en toe door heen zit, kop op!

Jasper, Ivae, Koen en Truus

Hoi Peter.
Voor jouw en Marian een gedenkwaardige eerste halfjaar.
Wat een belevenissen , en wat tonen jullie beiden enorm veel karakter !!
Houdt vol; moed wordt altijd beloont !
Hartelijke groet van alle Roodjes !

Truus Noordeloos

Ik geniet van je verhalen wat een reis, eerst al die regen en nu de warmte maar je blijft positief van wat je onderweg tegenkomt, prachtig om dat te volgen, nog heel veel wandel plezier en sterkte met de volgende vele kilometers.

Nel Kay

Hoi Peter, mooie verhalen om te lezen. Ik had nog nooit zo'n schelp ergens gezien, maar een paar weken geleden waren we op Wieringen in het heidense kerkje en daar was er een. Daar ben je vast ook langs gelopen richting Warmenhuizen. Veel wandelplezier gewenst en dat de temperatuur weer een beetje gewoon wordt. Groetjes

Ron Janssen

Peter, al je verhalen lees ik elke week, naast al die mooie foto's!! Die zijn tenminste een stuk mooier dan de foto's die ik met mijn i-Phone 6 maak. Misschien moet ik de nieuwe i-Phone X aanschaffen, die heeft veel meer pixels. Een camera vind ik lastig, een i-Phone heb ik altijd in mijn broekzak, die kan ik op elk moment, waar ik ook ben, gebruiken. Ik vind het heel knap wat jij allemaal presteert!! Hou vol en blijf gezond!! Dat zal wel lukken, want elke dag bewegen is het belangrijkste wat een mens kan doen. Jammer dat er toch nog zoveel mensen zijn die NIET bewegen. Gevolg o.a. kans op obesitas etc. Ik heb in mijn leven enkele mensen gesproken, die ook naar Santiago de la Compostella zijn gelopen. Zij zijn daardoor erg veranderd in hun voordeel. Daarna kijk je heel anders tegen het leven aan en zij adviseren andere mensen dit ook te gaan doen. Alleen is eigenlijk het beste, ieder mens heeft bijvoorbeeld zijn eigen looptempo. Dan hoef je je ook niet aan te passen. Met een vriend van mij, die ik al ruim veertig jaar ken, heb ik ooit afgesproken samen naar Santiago de la Compostella te lopen. Het is er nog niet van gekomen, maar.....ik ben nog geen 95 jaar, maar nog maar 70!! Dus het kan nog. Wie weet!!!

margriet prins

Beste Peter,
Dank voor al je mooie beschrijvingen van deze tocht!Samen met mijn man en wandelvrienden uit Schagen die vanuit hun woonplaats je al voor gingen lezen we je ervaringen.
Zelf liep ik zaterdag 29 juni de 23 km. van de rode route door de duinen het was 28 gr.C en ik dacht wat moet jij met je zware rugzak doorstaan als het warm is.
Ik bereid me voor op de 50 k.m. van Nijmegen ik hoop dat het weer gaat en niet zo warm is.
Peter kan je het vrouwen voetbal nog volgen op je reis?
Morgen gaan we bij nova de eerste wandeling in het zomer programma doen wel zonder bepakking en maar 1 1/2 uur!
Peter heel veel moed gewenst om je tocht vol tehouden,we volgen je!

Jan en Lisette Blankendaal

Peter, ik heb weer genoten van je verhalen en foto's. Steeds weer een fijn momentje. Sterkte weer de komende week!!!
groeten Jan en Lisette

Ilse Rozendaal

Beste Peter,

Bij de wandelclub zijn we gestart met het zomerprogramma. Vandaag een mooie wandeling in het Schoorlse gebied. Richting zee met een frisse Westenwind in het rulle zand. Goed voor de conditie. Die wordt op peil gehouden door John, Willem en Ingmar. Zodat jij na de zomer een beetje rustig aan kan beginnen.
Ik lees graag de berichten over je pelgrimstocht met mooie, bijzondere momenten. Maar zoals het bij een pelgrimstocht hoort ook moeilijke momenten met gevoelens van heimwee, eenzaamheid en fysieke klachten. Ik neem me petje voor je af! Wens je nog veel plezier, inzicht en verrijking.

Hartelijke groet uit Warmetuut van Ilse.

piet en ella

Peter ,we genieten iedere keer van je verhalen.Ga zo door met je tocht en het verzamelen van onvergetelijke momenten.Piet loopt nu de 285 km van het elfstedentocht .Misschien later ook wat voor jou .Succes en zet hem op

Jan en Hanny Beeldman

Peter, we zien je lopen, zo beeldend vertel je over je tocht. Prachtige verhalen!
Hopelijk wat minder warm en weer mooie ontmoetingen op je reis. Wij vinden het een prestatie en genieten mee.
Hartelijke groeten,
Jan en Hanny

stendert

peter,

wat een verhalen en wat maak je toch allemaal mee. die afstanden en het mislopen van je doel is niet prettig maar als je weer op de goede weg bent lukt ket steeds weer om je doel te halen.
wat een prachtige foto`s maak je steeds weer als je onderweg bent. gewoon fantastisch om te zien waar je langs loopt.
heel wat anders dan dat hollandse landschap wat we hier hebben.

peter heel veel plezier en zorg goed voor jezelf en je voeten die al die kilometers nog moeten af leggen.
je bent al heel ver op de goede weg naar Santiago.
succes om je einddoel te halen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!